zondag 2 februari 2014

Imbolc Tarot legging: Brid's Wheel

Mijn Imbolc legging:”Brid’s Wheel” uit Tarot for all Seasons van Christine Jette.

Brid's Wheel met Morgan Greer Tarot
1.     Kracht. Deze kaart laat zien waar mijn krachten liggen
Staven koningin: Dit is een sterke creatieve warme vrouw, zij straalt van zelfvertrouwen en is veerkrachtig. In haar brandt het vuur van haar hart. Ik ben blij om haar als mijn kracht kaart te zien
2.      Het hartsverlangen. Wat is je diepste verlangen; wat wil je nou echt?
Bekers koning: Hoe heerlijk zou het zijn, wanneer ik meer zeggenschap had over mijn emotionele schommelingen en wanneer ik gevoelsmatig meer in balans zou zijn. Ik wil in staat zijn om er voor anderen te zijn en hen te kunnen helpen zonder er zelf helemaal door leeg gezogen te worden.
3.      Genezing. Wat moet geheeld worden voordat je sterk kan zijn?
De Zegenwagen: Ik wil me ervan bewust blijven dat ik mijn eigen persoon ben; mijn eigen leven leidt en daar zelf richting aan kan en mag geven. Alles is mogelijk, wanneer ik mijn angst en onzekerheid onder controle weet te houden.
4.      Creatieve inspiratie. Welke creatieve vonken ontbranden er?
Zwaarden zes. Niet echt een kaart die ik op deze positie zou verwachten. Daarom heb ik er een verklarende kaart bij getrokken: De Zon. Ik denk dat ik ze samen kan zien als een creatieve vonk voor mijn communicatieve kwaliteiten. Zwaarden zes gaat over het duidelijk krijgen van meningen en gedachten en alles nog eens op een rijtje zetten Ook is het belangrijk om na te gaan welke zwaarden je mee wilt nemen en welke je achterlaat. Het kan ook gaan over een spirituele reis of een quest. In deze Zon kaart komen twee figuren met elkaar in contact in het felle alles onthullende licht van de zon. Ik wil mijn creativiteit inzetten in het helder en duidelijk omschrijven van mijn gedachten. Misschien ook een hint om wat meer energie in dit Blog te steken J
5.      Plannen maken. Welke plannen ga je maken op basis van de informatie van positie vier?
Pentakels negen: Ik vind dit altijd een heerlijke kaart om te trekken. Het is voor mij heel eenvoudig om me met deze vrouw te identificeren. Het is opvallend dat er heel veel paars is gebruikt voor deze kaart. Ik interpreteer dit al een advies om mijn innerlijke wijsheid in te zetten voor wat ik wel en niet zal zeggen en/of schrijven. Ook bij deze kaart heb ik een extra kaart getrokken: Zwaarden acht. Deze kaart spoort mij aan om alert te zijn op mijn beperkende gedachten. Zodoende zie ik de Pentakels negen ook als een advies om goed voor mijzelf te zorgen en mijn zelfwaardering en zelfvertrouwen niet te laten ondermijnen door mijn Innerlijke Criticus
6.      Nieuw groei: wat is de belofte van de Lente
      Staven Negen: Deze kaart staat voor waakzaamheid. Ik moet oppassen om me niet te laten afleiden door allerlei bijzaken die me mijn creatieve doel doen vergeten (dit gebeurt wel vaker J) Ik wil doorzetten ook al voel ik me onzeker. Dit wordt mijn verdedigingskaart tegen mijn Innerlijke Criticus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten